Czcionka:         Kontrasat:  http://pppozimek.pl/WCAG-A.png http://pppozimek.pl/WCAG-A.png http://pppozimek.pl/WCAG-B.png http://pppozimek.pl/WCAG-C.png         

katalog tematów - Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Ozimku

katalog tematów - Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Ozimku

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA

W OZIMKU

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA

W OZIMKU

PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA

Przejdź do treści

katalog tematów

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Ozimku informuje, że w ramach współpracy z placówkami oświatowymi funkcjonującymi na terenie jej działalności, w roku szkolnym 2020/2021 proponuje:


KATALOG TEMATÓW NA SPOTKANIA Z RODZICAMI  I/LUB  Z RADAMI PEDAGOGICZNYMI:


   1. PEDAGOGICZNE , PSYCHOLOGICZNE I LOGOPEDYCZNE

  • Dojrzałość szkolna . Oddziaływania wspierające w tym zakresie.

  • Jak pomóc dziecku w trudnej sztuce uczenia się.

  • Jak mówić do dzieci żeby nas słuchały?

  • Praca z dzieckiem sprawiającym trudności wychowawcze.

  • Sprawność manualna – rozwój i wspomaganie. Jak rodzic może wspierać dziecko w przygotowaniu do nauki pisania.

  • Dziecko leworęczne. Lateralizacja.

  • Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dzieci w wieku przedszkolnym.

  • Wpływ nowoczesnej technologii na rozwój dziecka („Tabletowe” dzieci).

  • Normy i zasady społeczne w grupie przedszkolnej.

  • Adaptacja dziecka do warunków przedszkolnych. Co Rodzic powinien wiedzieć?

  • Przyczyny trudności w uczeniu się na poszczególnych etapach edukacyjnych.

  • Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się – formy i metody pracy na poszczególnych etapach edukacyjnych.

  • Odczytywanie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych przez nauczy- cieli i szkolnych specjalistów.

  • Dostosowanie form i metod pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

  • Praca z uczniem zdolnym.

  • Rola rodzica w procesie edukacyjnym dziecka.

  • Jak kreatywnie spędzić czas z dzieckiem.

  • Jak wspomagać ogólny rozwój dziecka w wieku przedszkolnym?

  • Złość i agresja - jak radzić sobie z niepożądanymi zachowaniami u dziecka przedszkolnego.

  • Jak pomóc dziecku radzić sobie ze stresem? (dzieci szkolne).

  • Dostosowanie form i metod przeprowadzania egzaminów zewnętrznych - kompetencje PP-P i Rad Pedagogicznych szkół.

  • Wstępne rozpoznanie specyficznych trudności w uczeniu się przez szkolnych specjalistów.

  • Stymulacja językowa dzieci najmłodszych i w wieku przedszkolnym.

  • Jak przebiega prawidłowy rozwój mowy dziecka i sposoby jego wspomaga- nia. Profilaktyka logopedyczna.

  • W jaki sposób opóźniony rozwój mowy wpływa na pojawienie się trudności w czytaniu i pisaniu?

  • Co powinno niepokoić w wymowie dziecka – czyli kiedy udać się do logopedy?

  • Wpływ motoryki dużej i małej na rozwój mowy dziecka.



Dla dzieci w wieku przedszkolnym organizowane są zajęcia z zakresu treningu umiejętności społecznych (TUS). Wspierają one działalność dydaktyczno –wychowa- wczą przedszkola oraz podnoszą jakość usług edukacyjnych wobec wszystkich dzieci, w tym dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.


Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Ozimku
46-040 Ozimek, ul. Częstochowska 31
tel. 77 4651 254
Wróć do spisu treści