Czcionka:
Kontrasat:
Na terenie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej organizowane są zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym adekwatnie do zainteresowania rodziców: indywidualna terapia logopedyczna, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne. Szczegółowe informacje można uzyskać na ten temat bezpośrednio w Poradni.
zajęcia dla dzieci - Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Ozimku
zajęcia dla dzieci - Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Ozimku
Przejdź do treści
Na terenie Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej organizowane są zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym adekwatnie do zainteresowania rodziców:
indywidualna terapia logopedyczna,
zajęcia korekcyjno-kompensacyjne.
Szczegółowe informacje można uzyskać na ten temat bezpośrednio w Poradni.
Regulamin zajęć terapeutycznych prowadzonych
w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
w Ozimku
I. Zasady ogólne:
Na terenie Poradni prowadzone są różnego rodzaju zajęcia terapeutyczne, które korelują ze zgłaszanymi przez rodziców/opiekunów prawnych potrzebami, m.in. terapia pedagogiczna, grupowe zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, terapia psychologiczna, terapia logopedyczna, trening umiejętności społecznych, terapia metodą Biofeedback, terapia metodą Warnkego.
Podstawą do zakwalifikowania dziecka/ucznia na zajęcia terapeutyczne w Poradni jest złożenie przez rodzica/opiekuna prawnego „Zgłoszenia” i stosowne wskazania zawarte w opinii/orzeczeniu.
W pierwszej kolejności na cykliczną terapię w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Ozimku przyjmowane są dzieci/uczniowie z rejonu działania Poradni:
kontynuujące terapię,
nie mające możliwości korzystania z terapii w przedszkolu/szkole,
dzieci nieuczęszczające do przedszkola,
dzieci nieuczestniczące w terapii na terenie innych placówek,
ze złożonymi problemami rozwojowymi.
Rodzice/opiekunowie prawni dzieci/uczniów, które w ocenie terapeuty i zgodnie
z planem terapii powinny ją kontynuować w kolejnym roku szkolnym, zgłaszają gotowość do jej kontynuacji w Sekretariacie Poradni i składają nowe „Zgłoszenie do udziału w terapii ” na kolejny rok szkolny.
Dzieci/uczniowie objęci zajęciami terapeutycznymi w przedszkolu/szkole na podstawie opinii lub orzeczenia są zapisywane na listę rezerwową i obejmowane wsparciem terapeutycznym w miarę możliwości kadrowo – organizacyjnych Poradni.
Nabór dzieci/uczniów na terapię na dany rok szkolny dotyczy w pierwszej kolejności tych, które zostały zgłoszone na podstawie złożonego wniosku do dnia 1 września danego roku szkolnego.
Wnioski składane w ciągu roku szkolnego przyjmowane są na bieżąco, a ich realizacja następuje sukcesywnie, w miarę możliwości organizacyjno-kadrowych Poradni.
Zakwalifikowanie dziecka/ucznia na terapię może wymagać dodatkowej konsultacji medycznej.
Każde dziecko/uczeń, w pierwszej kolejności kwalifikowane jest w danym roku szkolnym na jeden rodzaj terapii (z wyłączeniem dzieci objętych WWRD).
W przypadku dysponowania przez Poradnię wolnymi miejscami może być dodatkowo zakwalifikowane na drugą formę wsparcia terapeutycznego.
Czas trwania terapii planuje się na okres od 3 miesięcy do 2 lat (w uzasadnionych przypadkach, co wynika z okresowej oceny postępów dziecka/ucznia, terapeuta może zdecydować o zasadności jej przedłużenia).
Terapia w zakresie eliminowania deficytów wynikających ze specyficznych trudności
w uczeniu się prowadzona jest dla dzieci do ukończenia szkoły podstawowej.
Liczba miejsc na zajęcia terapeutyczne jest uzależniona od możliwości kadrowych
i organizacyjnych Poradni.
II. Zasady dotyczące dzieci przyjętych na terapię:
Rodzice/opiekunowie prawni dziecka/ucznia zakwalifikowanego na terapię zostają
o tym fakcie poinformowani przez terapeutę prowadzącego zajęcia.
Terminarz zajęć terapeutycznych ustalany jest przez terapeutę w porozumieniu
z rodzicem/opiekunem prawnym dziecka/ucznia. Zajęcia terapeutyczne organizowane na terenie Poradni nie powinny kolidować z zajęciami szkolnymi.
Brak możliwości nawiązania kontaktu z rodzicami i potwierdzenia gotowości do udziału dziecka w terapii skutkuje zakwalifikowaniem kolejnego dziecka z listy oczekujących.
Rodzice/opiekunowie prawni dzieci/uczniów zakwalifikowanych na terapię zobowiązują się do:
terminowego i punktualnego przyprowadzania dziecka/ucznia na zajęcia,
informowania Sekretariatu Poradni o nieobecności dziecka/ucznia na zajęciach najwcześniej jak to jest możliwe, co pozwoli na racjonalne wykorzystanie zaplanowanego czasu, np. na zastępcze działania konsultacyjno – diagnostyczne,
pozostawania w trakcie zajęć dziecka/ucznia na terenie Poradni, co jest szczególnie ważne w przypadku najmłodszych uczestników terapii,
oceny stanu zdrowia dziecka/ucznia przed udziałem w terapii (dziecko chore nie jest w stanie aktywnie uczestniczyć w zajęciach, a dodatkowo zwiększa ryzyko powikłań w przebiegu swojej choroby i zarażenia innych dzieci), na zajęcia przychodzą wyłącznie dzieci zdrowe (niegorączkujące, niezakatarzone, niekaszlące),
przestrzegania zasad kontraktu zawartego z terapeutą.
Dwukrotna nieusprawiedliwiona nieobecność dziecka/ucznia na zajęciach skutkuje skreśleniem dziecka/ucznia z listy uczestników terapii.
Rodzic/opiekun prawny ma prawo w dowolnym czasie zrezygnować z terapii dziecka/ucznia, o czym uprzedza terapeutę.
III. Zasady dotyczące dzieci/uczniów niezakwalifikowanych na terapię:
Dzieci/uczniowie, które nie zostaną przyjęte na zajęcia terapeutyczne od 01 września danego roku szkolnego, zapisywane są na listy rezerwowe i sukcesywnie, w miarę możliwości, przyjmowane na terapię w trakcie roku szkolnego.
O zakwalifikowaniu dziecka/ucznia na terapię w ciągu roku szkolnego rodzice są informowani przez terapeutę według zasad określonych w pkt II Regulaminu.
IV. Postanowienie końcowe:
Szczegółowe zasady odnoszące się do prowadzenia poszczególnych rodzajów zajęć terapeutycznych określają terapeuci w wewnętrznych ustaleniach i regulaminach, których przyjęcie potwierdzają rodzice własnoręcznym podpisem.
Sprawy sporne rozstrzyga Dyrektor Poradni.
Regulamin przyjęty przez Radę Pedagogiczną 02.09.2020 r.
Wróć do spisu treści
Aby korzystać z tej strony musisz włączyć obsługę JavaScript.