Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Ozimku informuje, że w ramach współpracy z placówkami oświatowymi funkcjonującymi na terenie jej działalności, w roku szkolnym 2020/2021 proponuje:
KATALOG TEMATÓW NA SPOTKANIA Z RODZICAMI I/LUB Z RADAMI PEDAGOGICZNYMI:
1. PEDAGOGICZNE , PSYCHOLOGICZNE I LOGOPEDYCZNE
- Dojrzałość szkolna . Oddziaływania wspierające w tym zakresie.
- Jak pomóc dziecku w trudnej sztuce uczenia się.
- Jak mówić do dzieci żeby nas słuchały?
- Praca z dzieckiem sprawiającym trudności wychowawcze.
- Sprawność manualna – rozwój i wspomaganie. Jak rodzic może wspierać dziecko w przygotowaniu do nauki pisania.
- Dziecko leworęczne. Lateralizacja.
- Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dzieci w wieku przedszkolnym.
- Wpływ nowoczesnej technologii na rozwój dziecka („Tabletowe” dzieci).
- Normy i zasady społeczne w grupie przedszkolnej.
- Adaptacja dziecka do warunków przedszkolnych. Co Rodzic powinien wiedzieć?
- Przyczyny trudności w uczeniu się na poszczególnych etapach edukacyjnych.
- Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się – formy i metody pracy na poszczególnych etapach edukacyjnych.
- Odczytywanie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych przez nauczy- cieli i szkolnych specjalistów.
- Dostosowanie form i metod pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Praca z uczniem zdolnym.
- Rola rodzica w procesie edukacyjnym dziecka.
- Jak kreatywnie spędzić czas z dzieckiem.
- Jak wspomagać ogólny rozwój dziecka w wieku przedszkolnym?
- Złość i agresja - jak radzić sobie z niepożądanymi zachowaniami u dziecka przedszkolnego.
- Jak pomóc dziecku radzić sobie ze stresem? (dzieci szkolne).
- Dostosowanie form i metod przeprowadzania egzaminów zewnętrznych - kompetencje PP-P i Rad Pedagogicznych szkół.
- Wstępne rozpoznanie specyficznych trudności w uczeniu się przez szkolnych specjalistów.
- Stymulacja językowa dzieci najmłodszych i w wieku przedszkolnym.
- Jak przebiega prawidłowy rozwój mowy dziecka i sposoby jego wspomaga- nia. Profilaktyka logopedyczna.
- W jaki sposób opóźniony rozwój mowy wpływa na pojawienie się trudności w czytaniu i pisaniu?
- Co powinno niepokoić w wymowie dziecka – czyli kiedy udać się do logopedy?
- Wpływ motoryki dużej i małej na rozwój mowy dziecka.
Dla dzieci w wieku przedszkolnym organizowane są zajęcia z zakresu treningu umiejętności społecznych (TUS). Wspierają one działalność dydaktyczno –wychowa- wczą przedszkola oraz podnoszą jakość usług edukacyjnych wobec wszystkich dzieci, w tym dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.