Dojrzałość
szkolna . Oddziaływania wspierające w tym zakresie.
Jak
pomóc dziecku w trudnej sztuce uczenia się.
Jak
mówić do dzieci żeby nas słuchały?
Praca
z dzieckiem sprawiającym trudności wychowawcze.
Sprawność
manualna – rozwój i wspomaganie. Jak rodzic może wspierać
dziecko w przygotowaniu do nauki pisania.
Dziecko
leworęczne. Lateralizacja.
Jak
radzić sobie z trudnymi zachowaniami dzieci w wieku przedszkolnym.
Wpływ
nowoczesnej technologii na rozwój dziecka („Tabletowe”
dzieci).
Normy
i zasady społeczne w grupie przedszkolnej.
Adaptacja
dziecka do warunków przedszkolnych. Co Rodzic powinien wiedzieć?
Przyczyny
trudności w uczeniu się na poszczególnych etapach edukacyjnych.
Uczniowie
ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się – formy i metody
pracy na poszczególnych etapach edukacyjnych.
Odczytywanie
opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych przez nauczy- cieli i
szkolnych specjalistów.
Dostosowanie
form i metod pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów ze
specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Praca
z uczniem zdolnym.
Rola
rodzica w procesie edukacyjnym dziecka.
Jak
kreatywnie spędzić czas z dzieckiem.
Jak
wspomagać ogólny rozwój dziecka w wieku przedszkolnym?
Złość
i agresja - jak radzić sobie z niepożądanymi zachowaniami u dziecka
przedszkolnego.
Jak
pomóc dziecku radzić sobie ze stresem? (dzieci szkolne).
Dostosowanie
form i metod przeprowadzania egzaminów zewnętrznych - kompetencje
PP-P i Rad Pedagogicznych szkół.
Wstępne
rozpoznanie specyficznych trudności w uczeniu się przez szkolnych
specjalistów.
Stymulacja
językowa dzieci najmłodszych i w wieku przedszkolnym.
Jak
przebiega prawidłowy rozwój mowy dziecka i sposoby jego wspomaga-
nia. Profilaktyka logopedyczna.
W
jaki sposób opóźniony rozwój mowy wpływa na pojawienie się trudności
w czytaniu i pisaniu?
Co
powinno niepokoić w wymowie dziecka – czyli kiedy udać się do
logopedy?
Wpływ
motoryki dużej i małej na rozwój mowy dziecka.