ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW
Zajęcia dla dzieci w młodszym wieku szkolnym - klasy I-III :
- indywidualna terapia pedagogiczna z elementami Metody Warnkego
prowadząca : pedagog mgr Iwona Namyślak
Zajęcia dla uczniów klas IV-VI:
- indywidualna terapia pedagogiczna dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
- grupowe zajęcia terapeutyczne dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, lub ogólnymi trudnościami w nauce czytania i pisania.
prowadząca: pedagog mgr Anna Przybytniowska,
Terapia psychologiczna:
- indywidualna terapia psychologiczna.
prowadzące: psycholog mgr Karina Kurdapsycholog mgr Anna Michalska
Zajęcia logopedyczne:
- indywidualna terapia logopedyczna.
prowadząca: Alicja Bakalorz-Pyka
Neuroterapia:
- EEG-biofeedback
neurologopeda mgr Alicja Bakalorz-Pyka
Regulamin zajęć terapeutycznych prowadzonych
w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
w Ozimku
w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
w Ozimku
I. Zasady ogólne:
- Na terenie Poradni prowadzone są różnego rodzaju zajęcia terapeutyczne, które korelują ze zgłaszanymi przez rodziców/opiekunów prawnych potrzebami, m.in. terapia pedagogiczna, grupowe zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, terapia psychologiczna, terapia logopedyczna, trening umiejętności społecznych, terapia metodą Biofeedback, terapia metodą Warnkego.
- Podstawą do zakwalifikowania dziecka/ucznia na zajęcia terapeutyczne w Poradni jest złożenie przez rodzica/opiekuna prawnego „Zgłoszenia” i stosowne wskazania zawarte w opinii/orzeczeniu.
- W pierwszej kolejności na cykliczną terapię w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Ozimku przyjmowane są dzieci/uczniowie z rejonu działania Poradni:
- kontynuujące terapię,
- nie mające możliwości korzystania z terapii w przedszkolu/szkole,
- dzieci nieuczęszczające do przedszkola,
- dzieci nieuczestniczące w terapii na terenie innych placówek,
- ze złożonymi problemami rozwojowymi.
- Rodzice/opiekunowie prawni dzieci/uczniów, które w ocenie terapeuty i zgodnie
z planem terapii powinny ją kontynuować w kolejnym roku szkolnym, zgłaszają gotowość do jej kontynuacji w Sekretariacie Poradni i składają nowe „Zgłoszenie do udziału w terapii ” na kolejny rok szkolny.
- Dzieci/uczniowie objęci zajęciami terapeutycznymi w przedszkolu/szkole na podstawie opinii lub orzeczenia są zapisywane na listę rezerwową i obejmowane wsparciem terapeutycznym w miarę możliwości kadrowo – organizacyjnych Poradni.
- Nabór dzieci/uczniów na terapię na dany rok szkolny dotyczy w pierwszej kolejności tych, które zostały zgłoszone na podstawie złożonego wniosku do dnia 1 września danego roku szkolnego.
- Wnioski składane w ciągu roku szkolnego przyjmowane są na bieżąco, a ich realizacja następuje sukcesywnie, w miarę możliwości organizacyjno-kadrowych Poradni.
- Zakwalifikowanie dziecka/ucznia na terapię może wymagać dodatkowej konsultacji medycznej.
- Każde dziecko/uczeń, w pierwszej kolejności kwalifikowane jest w danym roku szkolnym na jeden rodzaj terapii (z wyłączeniem dzieci objętych WWRD).
W przypadku dysponowania przez Poradnię wolnymi miejscami może być dodatkowo zakwalifikowane na drugą formę wsparcia terapeutycznego.
- Czas trwania terapii planuje się na okres od 3 miesięcy do 2 lat (w uzasadnionych przypadkach, co wynika z okresowej oceny postępów dziecka/ucznia, terapeuta może zdecydować o zasadności jej przedłużenia).
- Terapia w zakresie eliminowania deficytów wynikających ze specyficznych trudności
w uczeniu się prowadzona jest dla dzieci do ukończenia szkoły podstawowej.
- Liczba miejsc na zajęcia terapeutyczne jest uzależniona od możliwości kadrowych
i organizacyjnych Poradni.
II. Zasady dotyczące dzieci przyjętych na terapię:
- Rodzice/opiekunowie prawni dziecka/ucznia zakwalifikowanego na terapię zostają
o tym fakcie poinformowani przez terapeutę prowadzącego zajęcia.
- Terminarz zajęć terapeutycznych ustalany jest przez terapeutę w porozumieniu
z rodzicem/opiekunem prawnym dziecka/ucznia. Zajęcia terapeutyczne organizowane na terenie Poradni nie powinny kolidować z zajęciami szkolnymi.
- Brak możliwości nawiązania kontaktu z rodzicami i potwierdzenia gotowości do udziału dziecka w terapii skutkuje zakwalifikowaniem kolejnego dziecka z listy oczekujących.
- Rodzice/opiekunowie prawni dzieci/uczniów zakwalifikowanych na terapię zobowiązują się do:
- terminowego i punktualnego przyprowadzania dziecka/ucznia na zajęcia,
- informowania Sekretariatu Poradni o nieobecności dziecka/ucznia na zajęciach najwcześniej jak to jest możliwe, co pozwoli na racjonalne wykorzystanie zaplanowanego czasu, np. na zastępcze działania konsultacyjno – diagnostyczne,
- pozostawania w trakcie zajęć dziecka/ucznia na terenie Poradni, co jest szczególnie ważne w przypadku najmłodszych uczestników terapii,
- oceny stanu zdrowia dziecka/ucznia przed udziałem w terapii (dziecko chore nie jest w stanie aktywnie uczestniczyć w zajęciach, a dodatkowo zwiększa ryzyko powikłań w przebiegu swojej choroby i zarażenia innych dzieci), na zajęcia przychodzą wyłącznie dzieci zdrowe (niegorączkujące, niezakatarzone, niekaszlące),
- przestrzegania zasad kontraktu zawartego z terapeutą.
- Dwukrotna nieusprawiedliwiona nieobecność dziecka/ucznia na zajęciach skutkuje skreśleniem dziecka/ucznia z listy uczestników terapii.
- Rodzic/opiekun prawny ma prawo w dowolnym czasie zrezygnować z terapii dziecka/ucznia, o czym uprzedza terapeutę.
- Dzieci/uczniowie, które nie zostaną przyjęte na zajęcia terapeutyczne od 01 września danego roku szkolnego, zapisywane są na listy rezerwowe i sukcesywnie, w miarę możliwości, przyjmowane na terapię w trakcie roku szkolnego.
- O zakwalifikowaniu dziecka/ucznia na terapię w ciągu roku szkolnego rodzice są informowani przez terapeutę według zasad określonych w pkt II Regulaminu.
- Szczegółowe zasady odnoszące się do prowadzenia poszczególnych rodzajów zajęć terapeutycznych określają terapeuci w wewnętrznych ustaleniach i regulaminach, których przyjęcie potwierdzają rodzice własnoręcznym podpisem.
- Sprawy sporne rozstrzyga Dyrektor Poradni.
Regulamin przyjęty przez Radę Pedagogiczną 02.09.2020 r.