DRODZY RODZICE, NAUCZYCIELE, SPECJALIŚCI
KATALOG TEMATÓW NA SPOTKANIA Z RODZICAMI I / LUB RADAMI PEDAGOGICZNYMI
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Ozimku informuje, że w ramach współpracy z placówkami oświatowymi funkcjonującymi na terenie jej działalności proponuje:
KATALOG TEMATÓW NA SPOTKANIA Z RODZICAMI I/LUB Z RADAMI PEDAGOGICZNYMI:
1. PEDAGOGICZNE , PSYCHOLOGICZNE I LOGOPEDYCZNE
Dojrzałość szkolna . Oddziaływania wspierające w tym zakresie.
Jak pomóc dziecku w trudnej sztuce uczenia się.
Jak mówić do dzieci żeby nas słuchały?
Praca z dzieckiem sprawiającym trudności wychowawcze.
Sprawność manualna – rozwój i wspomaganie. Jak rodzic może wspierać dziecko w przygotowaniu do nauki pisania.
Dziecko leworęczne. Lateralizacja.
Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dzieci w wieku przedszkolnym.
Wpływ nowoczesnej technologii na rozwój dziecka („Tabletowe” dzieci).
Normy i zasady społeczne w grupie przedszkolnej.
Adaptacja dziecka do warunków przedszkolnych. Co Rodzic powinien wiedzieć?
Przyczyny trudności w uczeniu się na poszczególnych etapach edukacyjnych.
Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się – formy i metody pracy na poszczególnych etapach edukacyjnych.
Odczytywanie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych przez nauczy- cieli i szkolnych specjalistów.
Dostosowanie form i metod pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Praca z uczniem zdolnym.
Rola rodzica w procesie edukacyjnym dziecka.
Jak kreatywnie spędzić czas z dzieckiem.
Jak wspomagać ogólny rozwój dziecka w wieku przedszkolnym?
Złość i agresja – jak radzić sobie z niepożądanymi zachowaniami u dziecka przedszkolnego.
Jak pomóc dziecku radzić sobie ze stresem? (dzieci szkolne).
Dostosowanie form i metod przeprowadzania egzaminów zewnętrznych – kompetencje PP-P i Rad Pedagogicznych szkół.
Wstępne rozpoznanie specyficznych trudności w uczeniu się przez szkolnych specjalistów.
Stymulacja językowa dzieci najmłodszych i w wieku przedszkolnym.
Jak przebiega prawidłowy rozwój mowy dziecka i sposoby jego wspomaga- nia. Profilaktyka logopedyczna.
W jaki sposób opóźniony rozwój mowy wpływa na pojawienie się trudności w czytaniu i pisaniu?
Co powinno niepokoić w wymowie dziecka – czyli kiedy udać się do logopedy?
Wpływ motoryki dużej i małej na rozwój mowy dziecka.
Dla dzieci w wieku przedszkolnym organizowane są zajęcia z zakresu treningu umiejętności społecznych (TUS). Wspierają one działalność dydaktyczno –wychowa- wczą przedszkola oraz podnoszą jakość usług edukacyjnych wobec wszystkich dzieci, w tym dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.