DRODZY RODZICE, NAUCZYCIELE, SPECJALIŚCI

KATALOG TEMATÓW NA SPOTKANIA Z RODZICAMI I / LUB RADAMI PEDAGOGICZNYMI

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Ozimku informuje, że w ramach współpracy z placówkami oświatowymi funkcjonującymi na terenie jej działalności proponuje:

KATALOG TEMATÓW NA SPOTKANIA Z RODZICAMI I/LUB Z RADAMI PEDAGOGICZNYMI:

1. PEDAGOGICZNE , PSYCHOLOGICZNE I LOGOPEDYCZNE

Dojrzałość szkolna . Oddziaływania wspierające w tym zakresie.

Jak pomóc dziecku w trudnej sztuce uczenia się.

Jak mówić do dzieci żeby nas słuchały?

Praca z dzieckiem sprawiającym trudności wychowawcze.

Sprawność manualna – rozwój i wspomaganie. Jak rodzic może wspierać dziecko w przygotowaniu do nauki pisania.

Dziecko leworęczne. Lateralizacja.

Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami dzieci w wieku przedszkolnym.

Wpływ nowoczesnej technologii na rozwój dziecka („Tabletowe” dzieci).

Normy i zasady społeczne w grupie przedszkolnej.

Adaptacja dziecka do warunków przedszkolnych. Co Rodzic powinien wiedzieć?

Przyczyny trudności w uczeniu się na poszczególnych etapach edukacyjnych.

Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się – formy i metody pracy na poszczególnych etapach edukacyjnych.

Odczytywanie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznych przez nauczy- cieli i szkolnych specjalistów.

Dostosowanie form i metod pracy do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Praca z uczniem zdolnym.

Rola rodzica w procesie edukacyjnym dziecka.

Jak kreatywnie spędzić czas z dzieckiem.

Jak wspomagać ogólny rozwój dziecka w wieku przedszkolnym?

Złość i agresja – jak radzić sobie z niepożądanymi zachowaniami u dziecka przedszkolnego.

Jak pomóc dziecku radzić sobie ze stresem? (dzieci szkolne).

Dostosowanie form i metod przeprowadzania egzaminów zewnętrznych – kompetencje PP-P i Rad Pedagogicznych szkół.

Wstępne rozpoznanie specyficznych trudności w uczeniu się przez szkolnych specjalistów.

Stymulacja językowa dzieci najmłodszych i w wieku przedszkolnym.

Jak przebiega prawidłowy rozwój mowy dziecka i sposoby jego wspomaga- nia. Profilaktyka logopedyczna.

W jaki sposób opóźniony rozwój mowy wpływa na pojawienie się trudności w czytaniu i pisaniu?

Co powinno niepokoić w wymowie dziecka – czyli kiedy udać się do logopedy?

Wpływ motoryki dużej i małej na rozwój mowy dziecka.

Dla dzieci w wieku przedszkolnym organizowane są zajęcia z zakresu treningu umiejętności społecznych (TUS). Wspierają one działalność dydaktyczno –wychowa- wczą przedszkola oraz podnoszą jakość usług edukacyjnych wobec wszystkich dzieci, w tym dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.