DRODZY RODZICE, NAUCZYCIELE, SPECJALIŚCI

Dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami

W związku z ustawą  z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) informuję, że w Poradni Psychologiczno -Pedagogicznej w Ozimku Koordynatorem do spraw dostępności jest Pani Iwona Namyślak – pedagog, tel. 774651254, e-mail: sekretariat@pppozimek.pl.

Do zadań Koordynatora do spraw dostępności oraz zespołu roboczego należy w szczególności:

  1. dokonanie inwentaryzacji obiektu oraz określenie minimalnych wymagań dla obiektu Poradni w zakresie zapewnienia jego dostępności,

  2. przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,

  3. wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do świadczonych usług,

  4. prowadzenie działań promujących dostępność,

  5. przedstawianie Dyrektorowi Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Ozimku bieżących informacji o podejmowanych działaniach z zakresu realizowanych zadań,

    opracowanie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o którym mowa w art.11 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.